Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2008

Επίσκεψη των μαθητών της Β΄ τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρύνθου σε παραδοσιακό φούρνο του Δήμου και εργαστήριο παρασκευής ζυμαρικών
















ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ 1ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΜΑΡΥΝΘΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Μετά από αίτηση του σχολείου μας οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης προσκλήθηκαν από τον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων να συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που διοργανώνεται στη Βουλή για το εκπαιδευτικό έτος 2008-2009 με θέμα «Βουλευτές και Ευρωβουλευτές συγγράφουν: 1974-2008».
Στην αρχή της ξενάγησης τους μαθητές καλωσόρισε ο Πρόεδρος της Βουλής κ. Δημήτριος Γ. Σιούφα - μέσω βιντεοπροβολής -και ενημερώθηκαν από την υπεύθυνη του προγράμματος για την ιστορία του κτιρίου όπου στεγάζεται σήμερα η Βουλή των Ελλήνων και το νομοθετικό της έργο.

Στη συνέχεια οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο χώρο της έκθεσης. Η έκθεση παρουσιάζεται στην Αίθουσα Ελευθερίου Βενιζέλου του Μεγάρου της Βουλής. Εκτίθενται πάνω από 1.000 βιβλία Bουλευτών και Eυρωβουλευτών της μεταπολιτευτικής περιόδου. Συνολικά καταγράφηκαν 2.500 τίτλοι βιβλίων 420 Βουλευτών και Ευρωβουλευτών που για πρώτη φορά συγκεντρώθηκαν και ταξινομήθηκαν με σύστημα, προκειμένου να αποτυπωθεί η συγγραφική δραστηριότητά τους σε όλους τους τομείς των ενδιαφερόντων και των δραστηριοτήτων τους.
Στον εκθεσιακό χώρο λειτουργούν τρεις οθόνες αφής όπου οι επισκέπτες έχουν την δυνατότητα πρόσβασης σε μια δυναμική και συνεχώς εμπλουτιζόμενη βάση δεδομένων που δημιουργήθηκε και υποστηρίζεται από την Βιβλιοθήκη της Βουλής και περιλαμβάνει πληροφορίες για το σύνολο των 1.386 Βουλευτών και Ευρωβουλευτών που εκλέχτηκαν από το 1974, τα βασικά βιογραφικά τους στοιχεία (τόπο και ημερομηνία γέννησης/θανάτου, φωτογραφία, ημερομηνία πρώτης εκλογής, τόπου και κόμματος εκλογής κ.λπ.) και το σύνολο της συγγραφικής τους παραγωγής.
Στον χώρο λειτουργεί και οθόνη πλάσματος όπου προβάλλονται εξώφυλλα των βιβλίων με εικαστικό τρόπο.

Ειδικές προθήκες φιλοξενούν τα έργα των Προέδρων της Δημοκρατίας, Πρωθυπουργών, Προέδρων της Βουλής και των Αρχηγών των Κομμάτων από το 1974 έως σήμερα, ενώ τα βιβλία των Βουλευτών και Ευρωβουλευτών παρουσιάζονται με αλφαβητική τάξη.





Στο τέλος του προγράμματος το συνεργείο της τηλεόρασης της Βουλής πήρε συνεντεύξεις από τους μαθητές για τις εντυπώσεις τους από την επίσκεψή τους και οι μαθητές έδωσαν τις ευχές τους για τις εορτές των Χριστουγέννων και το νέο έτος.



ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ «ΧΡΥΣΑΛΙΔΑ»

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΤΡΥΓΟΠΑΤΙ»

Στα πλαίσια του προγράμματος της ευέλικτης ζώνης με θέμα: «Το δικό μας φθινόπωρο», η πρώτη και η δευτέρα τάξη του σχολείου μας , του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρύνθου, πραγματοποιήσαμε διδακτική επίσκεψη στο πολιτιστικό πάρκο Χρυσαλίδα όπου παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα «Τρυγοπάτι».

Με την άφιξή μας μάς υποδέχτηκε η ξεναγός που εξήγησε στα παιδιά που βρισκόμαστε, τι πρόκειται να κάνουμε και τους μοίρασε ψάθινα καπέλα όμοια με αυτά των τρυγητών.

Αρχικά οδηγηθήκαμε στο αμπέλι όπου έκοψαν σταφύλια από τα κλήματα και τα τοποθέτησαν σε κοφίνια. Κατόπιν άδειασαν τα κοφίνια τους στο πατητήρι και αφού έβγαλαν τα παπούτσια τους μπήκαν κατά ομάδες στο πατητήρι και πάτησαν το σταφύλια μέχρι να βγει ο μυρωδάτος μούστος.





Ιδιαίτερη εντύπωση έκανε στα παιδιά η αίσθηση στα γυμνά τους πόδια και η έντονη μυρωδιά. Σειρά είχε τώρα το γύρισμα της στροφιλιάς όπου ανακατεύεται ο μούστος για να μπορέσει να δεχτεί το οξυγόνο και να γίνει καλύτερη η ζύμωσή του. Εδώ αφουγκράστηκαν το βρασμό του και στη συνέχεια τον μετέφεραν στα βαρέλια.









Τα παιδιά κάθισαν γύρω από το βαρέλι. Η ξεναγός τους εξήγησε πώς και πότε μετατρέπεται ο μούστος σε κρασί. Τους διηγήθηκε μύθους και ιστορίες σχετικές με την παραγωγή του κρασιού από την αρχαιότητα μέχρι τα νεότερα χρόνια και τους έδειξε διάφορα σκεύη που χρησιμοποιούσαν παλιότερα για να βγάλουν το κρασί από το βαρέλι αλλά και που έπιναν. Τέλος αναφέρθηκε στα προϊόντα του μούστου και μας προσέφεραν μουστοκούλουρα, πετιμέζι και κρασί για να ολοκληρωθεί το παιχνίδι των αισθήσεων.




Χειροκίνητο πατητήρι







Ο μούστος βράζει...



Πιστεύουμε ότι τα παιδιά το χάρηκαν πολύ γιατί υπήρχε ενεργή συμμετοχή τους σε όλα τα στάδια. Ήταν μια βιωματική εμπειρία που γέμισε τα παιδιά και εξυπηρέτησε όλους τους στόχους του προγράμματος.