Κυριακή 10 Μαΐου 2009

Στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών

Έχοντας την πεποίθηση ότι η μάθηση είναι πιο αποτελεσματική όταν συνδέεται με την ενεργό συμμετοχή και την εμπειρία, οι μαθητές των τμημάτων Δ΄1, Δ΄2 και ΣΤ΄ του Δημοτικού Σχολείου Αγίου Νικολάου επισκέφτηκαν το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών στις 9/4/2009.

Οι γενικοί στόχοι της επίσκεψης στο Μουσείο ήταν οι εξής:

* Να εξοικειωθούν οι μαθητές με το μουσειακό χώρο, το έργο τέχνης και την πολιτιστική και τεχνολογική κληρονομιά του τόπου μας.

* Να γίνει η επίσκεψη στο μουσείο μια ευχάριστη εμπειρία προσαρμοσμένη στις ανάγκες και τις δυνατότητες των παιδιών.

* Να εφοδιαστούν τα παιδιά με τρόπους σύνδεσης με τα εκθέματα των μουσείων, ώστε να μπορούν να τα προσεγγίζουν ανεξάρτητα σε επόμενες επισκέψεις.

* Να αναπτυχθούν μέσα από τα εκθέματα του μουσείου οι ικανότητες των παιδιών για παρατήρηση, έρευνα και κατανόηση των αντικειμένων του φυσικού και τεχνικού κόσμου.

Οι μαθητές ανά ομάδα περιηγήθηκαν τους χώρους και έκαναν μια πρώτη επαφή με τα αντικείμενα. Παράλληλα όμως ερευνούσαν, ανακάλυπταν και παρατηρούσαν

α) αντικείμενα που προέρχονταν από την Εύβοια και

β) αντικείμενα που είχαν παραστάσεις από την μυθολογία, μέσα στα πλαίσια της διασύνδεσης της επίσκεψης με τα αντικείμενα που είχαν σχέση με τα προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που εφαρμόζονται αλλά και την διδακτική ύλη του σχολείου.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ «ΩΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ»


ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ «ΩΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ»

Με προθυμία ανταποκρίθηκαν οι μαθητές του σχολείου στο κάλεσμα του WWF και του Υπουργού Παιδείας για τη στήριξη και συμμετοχή τους στην «ΩΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ» που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 28 Μαρτίου 2009.

Το Σχολείο ανήκει στο Εθνικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για τις Κλιματικές αλλαγές, έτσι από καιρό οι μαθητές της Ε΄ τάξης που εφαρμόζουν το πρόγραμμα «ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ», αξιοποίησαν την αλληλογραφία με το WWF μέσω του διαδικτύου και κατέβασαν πληροφορίες και υλικό το οποίο χρησιμοποίησαν την Παρασκευή 27 Μαρτίου 2009 και το παρουσίασαν στους υπόλοιπους μαθητές του Σχολείου, παροτρύνοντάς τους να συμμετέχουν στη δράση του Σαββάτου στέλνοντας ένα μήνυμα όλοι μαζί και ο καθένας μόνος του ότι νοιαζόμαστε για τον πλανήτη – σπίτι μας.

Οι μαθητές με χαρά ανακοίνωναν τη Δευτέρα που επέστρεψαν στο σχολείο τη δική τους συμμετοχή που πραγματοποίησαν με την οικογένειά τους, δίνοντάς μας την ικανοποίηση ότι πέρασε ένα μήνυμα το οποίο ελπίζουμε να παίξει το ρόλο του στην ευαισθητοποίησή τους για την προστασία του περιβάλλοντος.

Στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας

Το Δημοτικό Σχολείο Ανθηδόνας επισκέφθηκε το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας. Η φυσική διάσταση της επίσκεψης στο Μ.Γ.Φ.Ι. αποτελεί μία πολυδιάστατη εμπειρία που φέρνει τον επισκέπτη σε επαφή με το βασίλειο των φυτών και των ζώων και τον εισάγει με εύληπτο και επιστημονικά τεκμηριωμένο τρόπο στη λειτουργία του φυσικού και ζωικού κόσμου, στην αλληλεξάρτηση και ισορροπία των οικοσυστημάτων.

Το Μουσείο εργάζεται για τη διαφύλαξη του φυσικού μας περιβάλλοντος:

  • Εκπαιδεύοντας καθημερινά εκατοντάδες επισκέπτες, κυρίως παιδιά σχολικής ηλικίας.
  • Διαχέοντας γνώσεις στην κοινωνία μέσω ημερίδων, συνεδρίων, εκδόσεων και εκθέσεων.
  • Αναπτύσσοντας εργαστήρια υψηλής τεχνολογίας που εστιάζουν στην έρευνα των φυσικών πόρων που στηρίζουν τη ζωή: έδαφος, νερό και ατμόσφαιρα, σε συσχετισμό με τη διατροφή και την υγεία.
  • Συνεργάζεται με άλλα επιστημονικά κέντρα και ιδρύματα στην Ευρώπη και τις Η.Π.Α. στα πεδία της βιοτεχνολογίας, οικολογίας εδάφους και αναλυτικής χημείας.