Υλοποίησε το πρόγραμμα: ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ (Οκτώβριος 2010 – Μάιος 2011)
Με Σκοπό : Να γνωρίσουν τα παιδιά τα συναισθήματά τους ως έννοιες, να μάθουν να διακρίνουν τα χαρακτηριστικά τους, να διαχειρίζονται προβληματικές καταστάσεις μόνα τους και να επιλύουν τυχόν διαφορές με τους συνομηλίκους τους με έναν τρόπο διαφορετικό. Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι, μόνο όταν έχουμε όλα τα συναισθήματα και μπορούμε να τα διακρίνουμε και να τα χειριστούμε, είμαστε απόλυτα υγιείς. Διαφορετικά είμαστε άρρωστοι, όπως όταν μας πονάει η κοιλίτσα ή ο λαιμός μας.
2. Να διδαχθούν έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης, αναγνώρισης και διαχείρισης προβληματικών καταστάσεων.
3. Να μάθουν να «μπαίνουν» στη θέση των άλλων και να υπολογίζουν και τα συναισθήματα των άλλων.
4.Να αποκτήσουν ατομικές και κοινωνικές δεξιότητες.
«Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν η διαθεματική βιωματική προσέγγιση του θέματος. Η αφορμή δόθηκε, όταν συζητούσαμε για το σώμα και σχεδιάζαμε τα όργανα που έχουμε μέσα στο σώμα μας (καρδιά, φλέβες, πνεύμονες….). Συζητήσαμε για τα όργανα του σώματος και τι παθαίνουμε όταν αρρωσταίνουμε και σε ποιον γιατρό πηγαίνουμε. Ένα παιδί ρώτησε σε ποιο γιατρό πρέπει να πάμε όταν θυμώνουμε. Έτσι, άρχισε μια συζήτηση για την ψυχική υγεία και πόσο σημαντική είναι για να είμαστε εντελώς υγιείς.
α) να φτιάξουμε ένα ποτάμι στη μέση της παρεούλας ( χρησιμοποιήσαμε μπλε χαρτί του μέτρου ), να γράψουμε σε χαρτάκια τους φόβους μας ή να τους ζωγραφίσουμε και να τους πετάξουμε μέσα για να τους πάρει το ποτάμι και να μην ξαναφοβηθούμε ποτέ
β)να φτιάξουμε αφίσες τι μας φοβίζει και τι μπορούμε να κάνουμε για να μη φοβηθούμε ποτέ ξανά
γ) να φτιάξουμε έναν φύλακα άγγελο για να μας προσέχει όταν είμαστε στο Νηπιαγωγείο.
2η Δραστηριότητα: Τα παιδιά φτιάχνουν το δικό τους βιβλίο «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου