Πέμπτη, 21 Φεβρουαρίου 2008

Η εκπαιδευτική αξιοποίηση των χιονοπτώσεων των προηγούμενων ημερών.

Η κακοκαιρία των προηγούμενων ημερών αποτέλεσε την αφορμή ώστε να πλημμυρίσουν οι οθόνες της τηλεόρασης με εικόνες δυσλειτουργίας των βασικών υποδομών αλλά και με τις προσπάθειες των διάφορων υπηρεσιών για να αποκατασταθεί η ομαλή τους λειτουργία. Ο κριτικός λόγος που ακούστηκε πολλές φορές απέκτησε στοιχεία υπερβολής αλλά και άλλες τόσες εμφανίστηκε απόλυτα δικαιολογημένος. Οι μικροί μαθητές ήρθαν σε επαφή άμεσα με το φαινόμενο της χιονόπτωσης, ένα φαινόμενο αρκετά σπάνιο στην περιοχή μας, και τους δημιουργήθηκαν ερωτήματα, απορίες σκέψεις συναισθήματα. Γενικότερα θέματα σχετικά με τις κλιματολογικές αλλαγές και την ακραία μορφή των καιρικών φαινομένων έχουν φτάσει, με αφορμή το γεγονός αυτό, στα αυτιά τους με πιο συστηματικό τρόπο.
Όλα αυτά αποτελούν μια καλή ευκαιρία ώστε να οργανωθεί ένα project που θα ενεργοποιεί τους μαθητές αναφορικά με ζητήματα του κλίματος, θα τους κατευθύνει ώστε να συγκεντρώσουν υλικό (φωτογραφικό ή άλλα στοιχεία), το οποίο θα καταγράφει τις τοπικές ανάγκες και κινδύνους, αλλά και να παράγουν προφορικά και γραπτά κείμενα σχετικά με την πρόσφατη εμπειρία τους και τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την ανάλυσή της.
Ο εκπαιδευτικός μας προγραμματισμός είναι δυνατό να αξιοποιεί αυτά τα επίκαιρα ζητήματα που “ακουμπάνε” στην εμπειρία των μικρών μαθητών και ενεργοποιούν τα ενδιαφέροντά τους, ώστε να ενισχύσει τη γενικότερη προσπάθεια για αναμόρφωση της διδακτικής διαδικασίας, παρέχοντας ευκαιρίες για νέες προσεγγίσεις στη μάθηση.