Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2011

ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ

Στο 1ο Νηπιαγωγείο Σχηματαρίου το σχολικό έτος 2010-2011 η εκπαιδευτικός: Αντωνοπούλου Παναγιώτα με το Κλασικό τμήμα νηπίων – προνηπίων (Αριθμός μαθητών: 21)

Υλοποίησε το πρόγραμμα: ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ (Οκτώβριος 2010 – Μάιος 2011)
Με Σκοπό : Να γνωρίσουν τα παιδιά τα συναισθήματά τους ως έννοιες, να μάθουν να διακρίνουν τα χαρακτηριστικά τους, να διαχειρίζονται προβληματικές καταστάσεις μόνα τους και να επιλύουν τυχόν διαφορές με τους συνομηλίκους τους με έναν τρόπο διαφορετικό. Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι, μόνο όταν έχουμε όλα τα συναισθήματα και μπορούμε να τα διακρίνουμε και να τα χειριστούμε, είμαστε απόλυτα υγιείς. Διαφορετικά είμαστε άρρωστοι, όπως όταν μας πονάει η κοιλίτσα ή ο λαιμός μας.



Στόχοι: 1.Να γνωρίσουν και να αναγνωρίζουν διάφορα συναισθήματα.
2. Να διδαχθούν έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης, αναγνώρισης και διαχείρισης προβληματικών καταστάσεων.
3. Να μάθουν να «μπαίνουν» στη θέση των άλλων και να υπολογίζουν και τα συναισθήματα των άλλων.
4.Να αποκτήσουν ατομικές και κοινωνικές δεξιότητες.



Όπως σημειώνει η ίδια η νηπιαγωγός:
«Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν η διαθεματική βιωματική προσέγγιση του θέματος. Η αφορμή δόθηκε, όταν συζητούσαμε για το σώμα και σχεδιάζαμε τα όργανα που έχουμε μέσα στο σώμα μας (καρδιά, φλέβες, πνεύμονες….). Συζητήσαμε για τα όργανα του σώματος και τι παθαίνουμε όταν αρρωσταίνουμε και σε ποιον γιατρό πηγαίνουμε. Ένα παιδί ρώτησε σε ποιο γιατρό πρέπει να πάμε όταν θυμώνουμε. Έτσι, άρχισε μια συζήτηση για την ψυχική υγεία και πόσο σημαντική είναι για να είμαστε εντελώς υγιείς.




Η υλοποίηση του προγράμματος περιελάμβανε, επίσης ,αφήγηση παραμυθιών, δημιουργία δικών μας βιβλίων ( το βιβλίο του θυμού) , εικαστικές δημιουργίες (αφίσα με τα χρώματα της χαράς και της λύπης , αφίσα της χώρας της χαράς, αφίσες προσώπων με διάφορα συναισθήματα), ψυχοκινητικά παιχνίδια, παιχνίδια εντολών, κουκλοθέατρο. Στο πρόγραμμα είχαμε και την απόλυτη συνεργασία των γονέων




Σας παρουσιάζουμε 2 δραστηριότητες του προγράμματος που αφορούν στα συναισθήματα τα του φόβου και του Θυμού


1η Δραστηριότητα: Όταν συζητούσαμε για το φόβο, δόθηκε η αφορμή να συζητήσουμε για το θάνατο και την απώλεια. Τα παιδιά όλα σκέφτηκαν, ζωγράφισαν και είπαν τι είναι αυτό που τα φοβίζει περισσότερο. Συζητήσαμε και τελικά αποφασίσαμε:
α) να φτιάξουμε ένα ποτάμι στη μέση της παρεούλας ( χρησιμοποιήσαμε μπλε χαρτί του μέτρου ), να γράψουμε σε χαρτάκια τους φόβους μας ή να τους ζωγραφίσουμε και να τους πετάξουμε μέσα για να τους πάρει το ποτάμι και να μην ξαναφοβηθούμε ποτέ
β)να φτιάξουμε αφίσες τι μας φοβίζει και τι μπορούμε να κάνουμε για να μη φοβηθούμε ποτέ ξανά
γ) να φτιάξουμε έναν φύλακα άγγελο για να μας προσέχει όταν είμαστε στο Νηπιαγωγείο.
2η Δραστηριότητα: Τα παιδιά φτιάχνουν το δικό τους βιβλίο «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ»