Παρασκευή, 19 Νοεμβρίου 2010

Βιομηχανικά κτήρια ως αντικείμενο γνώσης

Οι μαθητές της Στ τάξης του 10 Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας αποφάσισαν να ασχοληθούν με την ιστορία των βιομηχανικών κτιρίων της γειτονιάς τους σε σχετικό project.


Ξεκίνησαν φωτογραφίζοντας το κτήριο της Αρέθουσας που αποτελεί εμβληματικό κτηριακό συγκρότημα συνδεδεμένο με την ιστορία της βιομηχανικής ανάπτυξης στην Χαλκίδα.
video

Περιμένουμε να αναρτήσουν στο Blog του σχολείου τους τα επόμενα βήματα της εργασίας τους …
ΠΗΓΗ: ΤΟΔΕΚΑΤΟ ΚΑΛΟ

Κατηγοριοποιώντας τις τροφές

Η δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Θήβας στην Δ2 τάξη με υπεύθυνο εκπαιδευτικό τον Μαστροθανάση Κωνσταντίνο στα πλαίσια ευρύτερου προγράμματος με θέμα: «Οι συνήθειές μας στο φαγητό - Τι τρώμε καθημερινά; - Κατηγοριοποιώντας τις τροφές»



Περιγραφή της δραστηριότητας .


Συλλέξαμε πληροφοριακό υλικό (εικόνες και φωτογραφίες από περιοδικά, βιβλία, εφημερίδες και το internet) με σκοπό την επεξεργασία του, την οργάνωσή σε κατηγορίες. Διερευνήσαμε τους τρόπους συμπεριφοράς την ώρα του φαγητού, καταγράψαμε για πέντε ημέρες τις διατροφικές μας συνήθειες και της οικογένειάς μας. Φτιάξαμε κολλάζ με τις κατηγορίες των τροφών (γαλακτοκομικά, φρούτα, λαχανικά, ζυμαρικά κ.α.), με ωφέλιμες - βλαβερές τροφές, με τρόφιμα φυτικής - ζωικής προέλευσης και με νωπά – μεταποιημένα προϊόντα.

video

μαθαίνω να διατρέφομαι υγιεινά

Στο Δημοτικό Σχολείο ΑΣΩΠΙΑΣ με Υπεύθυνη την Εκπαιδευτικό Στρατή Ευγενία οι μικροί μαθητές και μαθήτριες ανέπτυξαν μια σειρά δραστηριότητες στα πλαίσια του προγράμματος «μαθαίνω να διατρέφομαι υγιεινά και να υιοθετώ υγιεινές διατροφικές συνήθειες». Όπως αναφέρουν οι ίδιοι :


video





«Αρχικά μοιράστηκαν δυο ερωτηματο-λόγια σε κάθε ομάδα :


Το πρώτο: «Τι γνωρίζω για τις τροφές»


και το δεύτερο: «Τι θέλω να μάθω για τις τροφές»)


με στόχο τη διερεύνηση για το τι γνωρίζουν οι μαθητές/τριες σχετικά με τις τροφές αλλά και τι θέλουν να μάθουν γι’ αυτές




Οι ομάδες απάντησαν τα παρακάτω:


Τι γνωρίζω για τις τροφές



  1. Γνωρίζω ότι οι άνθρωποι δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς τις τροφές

  2. Οι τροφές δίνουν δύναμη και κάνουν καλό στην υγεία μας

  3. Πρέπει να τρώμε καθημερινά.

  4. Τις τροφές τις παίρνουμε από τα ζώα

  5. Μερικές τροφές είναι υγιεινές και άλλες όχι

  6. Μερικές τροφές είναι φτιαγμένες στο εργοστάσιο κι άλλες δεν είναι

  7. Οι τροφές δίνουν ενέργεια

  8. Οι τροφές μεγαλώνουν τα κόκκαλά μας

  9. Τα φρούτα είναι πολύ υγιεινά και πρέπει να τρώμε πολλά

Οι τροφές είναι φτιαγμένες από φυτά, από ζώα και παρασκευασμένες από τον άνθρωπο

Τι θέλω να μάθω για τις τροφές



  1. Ποιες είναι οι φυτικές και ποιες οι ζωϊκές;

  2. Από πού τις παίρνουμε;

  3. Τι δίνουν στον οργανισμό μας;

  4. Πόσο απαραίτητες είναι στον οργανισμό;

  5. Ποιες τροφές πρέπει να τρώμε καθημερινά και πόσο;

  6. Σε τι οφείλεται η ενέργεια των φρούτων;

  7. Γιατί οι χυμοί είναι υγιεινοί;

  8. Πώς να μαγειρεύουμε τις τροφές χωρίς να χάνουν τις βιταμίνες τους;




ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΝΑΛΥΣAME ΤΙΣ ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΤΡΩΜΕ KAI MΙΛΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΤΡΟΦΗΣ ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΤΙΣ ΤΡΟΦΕΣ

ΕΡΕΥΝΑ
Τι τρώνε τα παιδιά του Σχολείου για πρωϊνό; Φτιάξαμε όλοι μαζί ένα ερωτηματολόγιο και κάναμε έρευνα.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Καθημερινά τα περισσότερα παιδιά πίνουν μόνο γάλα για πρωϊνό. Ελάχιστα τρώνε για πρωϊνό και κάτι άλλο(όπως ψωμί με βιτάμ και μέλι, κ.ά), ενώ πολύ λίγα τρώνε κανονικό πρωϊνό μόνο το Σαββατοκύριακο.
Σχετικά με τα υπόλοιπα γεύματα τα περισσότερα παιδιά παραλείπουν το απογευματινό και αρκετά το δεκατιανό.
Πολλά παιδιά για δεκατιανό τρώνε πατατάκια, σοκολάτες ή άλλες τροφές χωρίς καμιά θρεπτική αξία.
Άλλα δεν τρώνε μεσημεριανό και τρώνε πλούσιο βραδινό.
Αρκετά σταματούν να τρώνε ορισμένες τροφές ή ομάδες τροφών.
Πολλά δεν πίνουν αρκετό νερό( 1,5 λίτρο την ημέρα).

Τα χαμόγελα της Τρίτης

Με κάποια καθυστέρηση βέβαια αλλά ανεβάζουμε επιτέλους την ενδιαφέρουσα μαθητική εφημερίδα της Γ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Ανθηδόνας με τίτλο ΤΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ- ΜΑϊΟΣ -ΙΟΥΝΙΟΣ 2010