Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011

δραστηριότητες μαγειρικής

Στο 2ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Ορχομενού υπάρχουν σημαντικά κτηριακά προβλήματα και φυσικά δεν γίνεται λόγος για ύπαρξη σύγχρονης και οργανωμένης κουζίνας . Ωστόσο έχουν εντάξει στο πρόγραμμά τους δραστηριότητες μαγειρικής . Η μαγειρική είναι μια δραστηριότητα που προσφέρεται ώστε να επιτευχθούν πολλοί στόχοι του αναλυτικού προγράμματος στην περιοχή της γλωσσικής ανάπτυξης , των μαθηματικών , της μελέτης του περιβάλλοντος , των εικαστικών ακόμα και της χρήσης του ΗΥ. Στη συγκεκριμένη δραστηριότητα οι μικροί μαθητές συμμετέχουν στο μαγείρεμα ενός κέικ.


Θεατρικό παιχνίδι

Μια από τις πιο σοβαρές και εκπαιδευτικά σημαντικές δραστηριότητες του παιδιού είναι το… παιχνίδι Ενώ στα πλαίσια των παραδοσιακών αντιλήψεων εντάσσονταν συνήθως στον ελεύθερο χρόνο και αξιοποιούνταν ως αμοιβή σήμερα πια γνωρίζουμε ότι διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς, βοηθάει τον προσανατολισμό του παιδιού στον «κόσμο» και συμβάλλει στην ψυχοσωματική του ανάπτυξη. Το «Θεατρικό Παιχνίδι» αποτελεί μια μορφή παιχνιδιού που έχει να βρει τη θέση του στην εκπαιδευτική διαδικασία του νηπιαγωγείου και είναι καιρός να την διεκδικήσει και στο χώρο του δημοτικού σχολείου. Όπως φαίνεται και στη παρουσίαση του 2ου Νηπιαγωγείου Ορχομενού, πρόκειται για μια ιδιαίτερα δημιουργική δραστηριότητα που επειδή στηρίζεται πάνω στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του παιδιού, εμπλέκει εκπαιδευτικό και μαθητές με ένα ολικό τρόπο διευκολύνοντας την έκφραση και τη δημιουργία. Τα παιδιά δεν παθητικοί δέκτες κάποιας τυποποιημένης πληροφορίας που την υποδέχονται ακινητοποιημένοι σε ένα στατικό προσωπικό χώρο (το θρανίο) αλλά οικοδομούν ένα περιβάλλον έκφρασης και επικοινωνίας αντιδρώντας σε ερεθίσματα ( λεκτικά και μη λεκτικά) και κατασκευάζοντας και ανακατασκευάζοντας τα ίδια το ρόλο τους, ενεργοποιώντας τα συναισθήματά τους και την φαντασία τους. Το θεατρικό παιχνίδι δεν είναι απλά ένα ακόμα μέσο στη διαδικασία της διδασκαλίας αλλά συμβάλλει αποφασιστικά στην αναδιοργάνωση τόσο του χώρου όσο και των διαδικασιών που εξελίσσονται στο μεσο-σύστημα που ονομάζουμε «σχολική τάξη», αναδιανέμοντας αντικείμενα, επανατοποθετώντας διαδικασίες και στάσεις του σώματος και επαναδιατυπώνοντας τους λειτουργικούς κανόνες…


Τα σαΐνια του 7ου

Οι μαθητές της ΣΤ2 τάξης του 7ου Δημοτικού Σχολείου Λιβαδειάς, με τη βοήθεια του δασκάλου τους κυκλοφόρησαν το πρώτο τεύχος της εφημερίδας τους με τίτλο:" Τα σαΐνια του 7ου"