Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2011

Βήματα για τη ζωή

Στο 4ο Νηπιαγωγείο Θήβας οι εκπαιδευτικοί: Μπουράκη Ιωάννα – Μπαρώνα Αντιγόνη σε Ολοήμερο τμήμα 21 μαθητών σχεδίασαν και υλοποίησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Βήματα για τη ζωή» που διήρκησε από το Σεπτέμβριο 2010 έως τον Ιούνιο 2011.
Ως γενικός σκοπός ετέθη η μάθηση με ευχάριστο τρόπο, η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των μαθητών, η καλύτερη κατανόηση των συμπεριφορών των παιδιών, η δημιουργία θετικού κλίματος στη τάξη και η εμπλοκή γονέων στη μαθησιακή διαδικασία. Ενώ ως ειδικότεροι στόχοι: (1)αναγνώριση και διαχείριση συναισθημάτων,(2) απόκτηση ενσυναίσθησης, (3)αποφυγή συγκρούσεων ,(4) επίλυση των προβλημάτων από τα ίδια τα παιδιά. Για την επιτυχία των στόχων αξιοποιήθηκαν μεθοδολογικές μορφές όπως η αφήγηση ιστοριών, η συζήτηση, τα παιχνίδια ρόλων, τα ψυχοκινητικά παιχνίδια, η εικαστικές δημιουργίες, το κουκλοθέατρο με τις γαντόκλουκλες του προγράμματος
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
«θυμωμένο μακαρόνι»
Τα παιδιά στάθηκαν με σφιγμένο σώμα, θυμωμένα σαν να ήταν μακαρόνια μέσα σε μια κατσαρόλα. Μόλις έπεσε πάνω τους το νερό της ηρεμίας έγιναν μαλακοί. Το σώμα χαλάρωσε και ο θυμός έφυγε.






«Ποιος είναι;»
Ένα παιδί έδεσε τα μάτια του με ένα μαντήλι και με την αφή προσπάθησε να αναγνωρίσει το φύλο ενός άλλου παιδιού, τα μέρη του σώματός του και τελικά το ίδιο το παιδί. Ρωτήσαμε και τα δύο παιδιά πως αισθάνθηκαν με αυτό το άγγιγμα και μας είπαν ότι το «σώμα τους είπε ναι», το άγγιγμα ήταν ευχάριστο.




ΑΚΟΥΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ
Δέσαμε τα μάτια ενός παιδιού και εκείνο προσπάθησε να περπατήσει στη τάξη μόνο του για λίγο
Στη συνέχεια, ορίσαμε έναν «συνοδό», που τον έπιασε από το μπράτσο και τον καθοδήγησε με τα λόγια και με το σώμα του. Ρωτήσαμε το παιδί με τα δεμένα μάτια πως ένιωσε στην αρχή που περπατούσε μόνο του και πως όταν τον καθοδηγούσε ο φίλος του και μας απάντησε ότι στην αρχή δίσταζε να περπατήσει γιατί φοβόταν , όταν όμως τον καθοδηγούσε ο φίλος του ένιωθε ασφαλής.



.









«ΑΜΠΡΑΚΑΤΑΜΠΡΑ»
Ένα παιδί έγινε η μάγισσα που με το μαγικό ραβδί και με τη λέξη « αμπρακατάμπρα» άλλαξε τα συναισθήματα των παιδιών. Έγιναν χαρούμενα, θυμωμένα, λυπημένα, νυσταγμένα, κουρασμένα.