Δευτέρα, 6 Δεκεμβρίου 2010

Κατασκευή χαρτονιών με θέματα που σχετίζονται με τη διατροφή

Δραστηριότητα που αναπτύχθηκε στο 1o Δημοτικό Σχολείο Θήβας στην Τάξη ΣΤ 1 με υπεύθυνη την Εκπαιδευτικό Τζημούρτα Μαρία:



Στα πλαίσια προγράμματος με θέμα : ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΟΥΣ - ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ δόθηκαν στους μαθητές φυλλάδια που στόχο είχαν την γνωριμία των μαθητών με τους συμμαθητές τους και την συνειδητοποίηση της μοναδικότητας, της ιδιαιτερότητας του καθενός. Επιπλέον, οι μαθητές απάντησαν σε φυλλάδια για την διερεύνηση των καθημερινών διατροφικών τους συνηθειών και για την συνειδητοποίηση των παραγόντων που τους επηρέαζαν στις διατροφικές και διαιτητικές τους επιλογές. Έπειτα, ακολούθησαν δραστηριότητες αναγνώρισης των υγιεινών τροφίμων και γιατί θεωρούνται αυτά υγιεινά. Τέλος, ασχοληθήκαμε με την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο επηρεάζει η εικόνα του σώματος, τις διατροφικές μας επιλογές. Το στήριγμα για τους διαλόγους που αναπτύσσονταν μέσα στην τάξη αποτέλεσαν οι καθημερινές εμπειρίες αλλά και οι προσωπικές γνώσεις των μαθητών. Παράλληλα οι μαθητές έφεραν στο σχολείο πληροφορίες που άντλησαν από το διαδίκτυο, ενημερωτικά φυλλάδια και έντυπα που σχετίζονται με τη διατροφή. Στη συγκέντρωση του πληροφοριακού αυτού υλικού συνέβαλαν και οι γονείς των μαθητών.

Ακολούθησε η κατασκευή χαρτονιών με θέματα που σχετίζονται με τη διατροφή. Αρχικά, πραγματοποιήθηκε διάλογος για τις κατηγορίες των τροφίμων και, αφού ολοκληρώθηκε, ακολούθησε, από μια ομάδα μαθητών, η κατασκευή ενός χαρτονιού στο οποίο αναφέρονται οι κατηγορίες των τροφίμων. Για να εμπλουτίσουν την εργασία τους , οι μαθητές έφεραν φυλλάδια από σούπερ μάρκετ από τα οποία έκοψαν τρόφιμα και τα κόλλησαν στο χαρτόνι στη σωστή κατηγορία την οποία άνηκαν. Η εργασία αυτή είχε σαν αποτέλεσμα οι μαθητές να γνωρίσουν τις κατηγορίες των τροφίμων.


Στα επόμενα μαθήματα έλαβε χώρα μια ενημέρωση των μαθητών για τα θρεπτικά συστατικά των τροφίμων και για τις τροφές στις οποίες αυτά εμπεριέχονται. Πιο αναλυτικά, αναφερθήκαμε στις τροφές που είναι πλούσιες σε άμυλο, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες καθώς και άλλα θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για την σωστή και υγιεινή μας διατροφή. Με την ολοκλήρωση της συζήτησης αυτής, οι μαθητές κατασκεύασαν χαρτόνια τα οποία αναφερόταν στις τροφές αυτές και κόλλησαν εικόνες των τροφίμων αυτών.
Η επόμενη συζήτηση του πραγματοποιήθηκε, αφορούσε στην ενημέρωση των μαθητών για τις κατηγορίες των βιταμινών και τις τροφές στις οποίες εμπεριέχονται. Μια ομάδα μαθητών ασχολήθηκε με την κατασκευή ενός χαρτονιού που ακολουθούσε το θέμα αυτό.



video

Κατά την διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές κατασκεύασαν και άλλα χαρτόνια, διατροφικού περιεχομένου. Μια από τις ομάδες κατασκεύασε ένα χαρτόνι στο οποίο αναπαρίσταται το ταξίδι της τροφής, ενώ μια άλλη ομάδα κατασκεύασε χαρτόνι με τις καθημερινές διατροφικές ανάγκες του οργανισμού με βάση την ηλικία του ατόμου και τις προτεινόμενες τροφές.
Μια ξεχωριστή συζήτηση που έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια του προγράμματος ήταν και η Μεσογειακή Διατροφή, την οποία ακολουθεί για αιώνες ο λαός μας και οι γείτονές του, και έχει σε περίοπτη θέση τα φρούτα και τα λαχανικά. Είναι ,επίσης, γνωστό εδώ και πολλά χρόνια ότι η υιοθέτηση των αρχών της Μεσογειακής Διατροφής έχει πολλά οφέλη