Κυριακή, 16 Οκτωβρίου 2011

Στοματική Υγεία

Στ 3ο ΝΓ ΘΗΒΑΣ, το σχολικό έτος 2010-2011, οι εκπαιδευτικοί: Μπαρτζιώκα Στεφανία, Χριστοδουλή Αικατερίνη, Βαρδανίκα Στυλιανή, Ντόβα Στέλλα με αριθμό μαθητών: 45 Σχεδίασαν και υλοποίησαν πρόγραμμα με τίτλο : «Στοματική Υγεία» και διάρκεια υλοποίησης : 3 μήνες
Ως βασικοί στόχοι του προγράμματος τέθηκαν :
• Να κατανοήσουν οι μαθητές πόσο σημαντικό είναι να έχουν ένα υγιές και καθαρό στόμα
• Να συνδέσουν την υγεία του στόματος τόσο με τη διατροφή ,όσο καιμε τον οδοντίατρο
• Να αναπτύξουν καθημερινές συνήθειες υγιεινής του στόματος

Υποθέματα που αναπτύχθηκαν:
• Γνωριμία με τη στοματική κοιλότητα
• Λειτουργικότητα της στοματικής κοιλότητας
• Διατροφή και στοματική κοιλότητα
• Γνωρίζω το επάγγελμα του οδοντιάτρου και το χώρο της εργασίας του

Παρουσιάζουμε μία από τις δραστηριότητες του project με σκοπό την Κατασκευή κολλάζ:
Τα παιδιά βρίσκουν σε εφημερίδες και περιοδικά χαμογελαστά πρόσωπα, τα κόβουν και τα κολλούν , φτιάχνοντας ένα κολλάζ από όμορφα χαμόγελα με άτομα όλων των ηλικιών, γιατί: το χαμόγελο δεν έχει ηλικία.!! Με αυτόν τον τρόπο βλέπουν πόσο ομορφαίνει τον άνθρωπο ένα υγιές στόμα.


Κατασκευή επιτραπέζιου παιχνιδιού Τα παιδιά φτιάχνουν το δρόμο με τα εμπόδια (τερηδόνα, ουλίτιδα,) και τους βοηθούς( οδοντόβουρτσα, οδοντόκρεμα) και ο νικητής κερδίζει το έπαθλο( παγωτό) έχοντας τα δόντια του γερά.
Παίζοντας το παιχνίδι πολλές φορές ,εκτός από την απόλαυση και το γέλιο, συναντούν τους τρόπους φροντίδας των δοντιών.

Προετοιμασία πρωινού

Στο Νηπιαγωγείο Νεοχωρακίου στην σχολική χρονιά 2010-2011 η εκπαιδευτικός Αγορίτσα Λιάσκα με ομάδα 5 νηπίων υλοποίησαν πρόγραμμα διάρκειας 4 μηνών με τίτλο Υγιεινή διατροφή και σκοπό «Να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά στην υγιεινή διατροφή και ν’ αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες» Όλη η τάξη λειτουργούσε ως ομάδα λόγω του μικρού αριθμού των παιδιών.Σας παρουσιάζουμε την Δραστηριότητα με θέμα : «Προετοιμασία πρωινού».
Όπως σημειώνει ή ίδια η νηπιαγωγός:
«Σκεφτήκαμε να ετοιμάσουμε πρωινό στο νηπιαγωγείο, γιατί τα περισσότερα παιδιά ,το πρωί πίνουν μόνο γάλα
Έτσι ετοιμάσαμε μια λίστα με τρόφιμα που θα θέλαμε να έχουμε στο πρωινό μας και οι μαμάδες ανέλαβαν να τα φέρουν .
Στρώσαμε το τραπέζι και καθίσαμε, ώστε να πάρουμε όλοι μαζί ένα υγιεινό πρωινό.
Γάλα, φρυγανιές, μέλι, μαρμελάδα, βιτάμ, τοστάκια με τυράκι , φρεσκοστυμμένο χυμό ,μήλα, μπανάνες.
Ένα παιδάκι ζήτησε να βάλει ζάχαρη ,αλλά πού να τολμήσει ! «μας παχαίνει ,μας χαλάει τα δόντια, βαλε μελάκι » ,του φώναξαν οι άλλοι μαθητές..
Ένα άλλο παιδάκι δεν έπινε καθόλου γάλα, απλώς αρκέστηκε να το δοκιμάσει. Του πρότειναν να φάει τοστάκι με τυράκι και να του κάνει η μαμά του κρεμούλα η ρυζογαλάκι.





Έτσι του έκαναν μια ωραία εναλλακτική πρόταση, για ένα υγιεινό πρωινό.
Τα παιδιά ευχαριστήθηκαν πάρα πολύ που πήραν πρωινό στο σχολείο και δοκίμασαν όλα όσα ετοιμάσαμε και καταρρίψαμε τους ισχυρισμούς των μαμάδων ότι το πρωί τα παιδιά τους μόνο γάλα πίνουν και αυτό με το ζόρι .
Τα παιδιά ήταν πάρα πολύ χαρούμενα και μου ζήτησαν να ξαναφάμε πρωινό στο σχολείο.
Στο τέλος φτιάξαμε μια αφίσα με εναλλακτικές προτάσεις πρωινού και γράψαμε τους λόγους που πρέπει να παίρνουμε πρωινό, μικροί και μεγάλοι.»

ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΑ ΔΗΛΕΣΑΚΙΑ