Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2010

Εγώ, Εσύ και οι Ανάγκες μας


Στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Σχηματαρίου το σχολικό έτος 2009-10 στη Β’ Τάξη με υπεύθυνη προγράμματος τη Σάκκα Αικατερίνη στα πλαίσια του προγράμματος «Γνωρίζω καλύτερα τον εαυτό μου» αναπτύχθηκε η παρακάτω δραστηριότητα με τίτλο «Εγώ, Εσύ και οι Ανάγκες μας»




Η εισαγωγή σ’ αυτή τη δραστηριότητα έγινε ομαλά γιατί έτυχε να προηγηθεί στη μελέτη του περιβάλλοντος σχετική ενότητα για τις ανάγκες του ανθρώπου.
Ξεκινήσαμε τη συζήτηση λοιπόν, πάνω στις ερωτήσεις – αντιπροσωπευτικές των αναγκών. Δηλαδή:
- Τι χρειάζομαι για να ζήσω; (επιβίωση)
- Πότε αισθάνομαι ασφαλής; (προστασία)
- Πώς εκδηλώνω την αγάπη μου; (στοργή)
- Πώς επικοινωνώ με τους άλλους; (κατανόηση)
- Τι μου αρέσει να κάνω; (συμμετοχή)
- Πώς περνάω τον ελεύθερο χρόνο μου; (ελεύθερος χρόνος)
- Πότε αισθάνομαι ελεύθερος; (ελευθερία)

Μετά την ενασχόλησή μας με την κάθε ερώτηση ακολουθούσε η καταγραφή των απαντήσεων σε μεγάλα χαρτιά. Τα παιδιά δε δυσκολεύτηκαν στη διατύπωση απαντήσεων και με την καθοδήγησή μας κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όλοι έχουμε τις ίδιες ανάγκες απλώς ο καθένας διαλέγει διαφορετικό τρόπο για να τις καλύπτει.


Όσον αφορά στο δεύτερο μέρος της δραστηριότητας, αφού αναζωπυρώσαμε τη συζήτηση που είχαμε κάνει, αναρτήσαμε στην αίθουσα τα χαρτιά με τις απαντήσεις που είχαμε συλλέξει. Ζητήσαμε από τα παιδιά να επιλέξουν ποιο από τα εννέα χαρτιά θα ήθελαν να απεικονίσουν με ζωγραφιά και αφού ζωγράφισαν το τι τους αρέσει να κάνουν (συμμετοχή) τα αναρτήσαμε γύρω από το σχετικό ερώτημα. Τέλος, καταλήξαμε στο ότι καθένας εκφράζεται με διαφορετικό τρόπο για το ίδιο θέμα.
Στους μαθητές άρεσε να γράφουν για τον εαυτό τους και να ακούν και τη δική τους απάντηση ανάμεσα στις υπόλοιπες κάθε φορά που τις ανακοινώναμε. Επιπλέον, βοηθούσαν κάποιους συμμαθητές της ομάδας τους που δυσκολεύονταν στην ορθογραφία των λέξεων.