Τρίτη, 10 Ιουνίου 2008

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΓΑΙΑ των Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξεων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ψαχνών

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΓΑΙΑ
Εκπαιδευτική εκδρομή στον πολυχώρο ΓΑΙΑ του ιδρύματος Γουλανδρή στην Κηφισιά πραγματοποίησαν οι Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξεις του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ψαχνών. Σκοπός της επίσκεψης ήταν η συμμετοχή των παραπάνω τάξεων σε εκπαιδευτικά προγράμματα με κοινό παρανομαστή την ανθρώπινη επέμβαση στο φυσικό περιβάλλον.

Αρχικά όλες οι τάξεις παρακολούθησαν κάποια ενημερωτικά ντοκιμαντέρ σχετικά με το περιβάλλον και τις ολέθριες ενέργειες του ανθρώπου πάνω σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων του, όπως τα ζώα, τα φυτά, τα δάση, η ατμόσφαιρα, το νερό, η ενέργεια, κ.α.





Ακολούθησε μία προβολή στη μοναδική στο είδος της στην Ευρώπη υδρόγειο σφαίρα. Τα παιδιά παρακολούθησαν μία πιστή αναπαράσταση της δημιουργίας της γης, του σχηματισμού των ηπείρων και της κατάστασης που έχει προκύψει σήμερα ύστερα από τις τόσες αρνητικές επεμβάσεις του ανθρώπου. Παράλληλα ενημερώθηκαν από την υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΓΑΙΑ.
Στη συνέχεια κάθε τάξη συμμετείχε με την καθοδήγηση εκπαιδευτών σε ξεχωριστά προγράμματα ανάλογα με το γνωστικό τους επίπεδο και τα ενδιαφέροντά τους. Η Γ’ τάξη ασχολήθηκε με το νερό, η Δ’ με τους φυσικούς πόρους και η Ε’ με την ΣΤ’ με τις μορφές ενέργειας.



Παρουσιάζονται φωτογραφίες από το πρόγραμμα στο οποίο συμμετείχαν οι Ε’ και ΣΤ’ τάξεις. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις διάφορες μορφές της ενέργειας, τα θετικά και αρνητικά στοιχεία τους καθώς και επιμέρους τομείς που κρίνονταν απαραίτητο να εξεταστούν. Το όλο πρόγραμμα παρουσιάστηκε μέσα από πολύχρωμες εικόνες, κείμενα και συσκευές, όπως γεννήτριες και φωτοβολταικούς μετατροπείς, που έκαναν πιο εύκολη τη κατανόηση και γνώση των παιδιών.


















Τέλος, χωρισμένοι σε ομάδες οι μαθητές συμπλήρωσαν κάποια φυλλάδια δραστηριοτήτων, που είχαν ως στόχο την εμπέδωση γνώσεων και την ευαισθητοποίηση των παιδιών πάνω σε θέματα της χρήσης της ενέργειας και την επιτακτική ανάγκη αντικατάστασης των παραδοσιακών μορφών της με άλλες εναλλακτικές και φιλικές προς το περιβάλλον.