Τετάρτη, 18 Φεβρουαρίου 2009

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΩΝ Α΄, Β΄, Γ΄ ΚΑΙ Δ΄ ΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ 1ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΜΑΡΥΝΘΟΥ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ
ΣΤΙΣ 12 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2009


Κατά την επίσκεψη οι μαθητές χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες για να παρακολουθήσουν προγράμματα ανάλογα με την ηλικία τους:

Ομάδα 1η – Τάξεις Α΄- Β΄ - Ξενάγηση στο Μουσείο

Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους του μουσείου. Αρχικά παρακολούθησαν ένα ολιγόλεπτο βίντεο, που έδειχνε την καταστροφή του πλανήτη από τις παρεμβάσεις του ανθρώπου στη φύση.
Μετά ξεναγήθηκαν στα εκθέματα του μουσείου αρχίζοντας από τα έντομα (πεταλούδες, κολεόπτερα κ.ά.) Η ξεναγός εξήγησε και κατέδειξε στα παιδιά τα βασικά χαρακτηριστικά των εντόμων.
Η ξενάγηση συνεχίστηκε στα άγρια ζώα ξεκινώντας από μια καμηλοπάρδαλη. Εδώ εξήγησαν στα παιδιά πώς γίνεται η ταρίχευση. Στη συνέχεια είδαν διάφορα άγρια ζώα, θηλαστικά, πτηνά και ερπετά και έμαθαν ποια είναι υπό εξαφάνιση, για ποιους λόγους και τι σημαίνει αυτό.
Κατόπιν πέρασαν στον κόσμο του βυθού όπου είδαν διάφορα οστρακοειδή και κοράλλια.
Η ξενάγηση έκλεισε με μια γρήγορη περιήγηση στα πετρώματα που βρίσκονταν στο υπόγειο του μουσείου.



Ομάδα 2η – Τάξη Γ΄ - Πρόγραμμα: «Τα Ζώα της θάλασσας»

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με την παρουσίαση μικρού μήκους ταινία, ώστε οι μαθητές να πάρουν μια γεύση από τον βυθό της θάλασσας και όσα κρύβει μέσα του. Αποτέλεσμα ήταν να μάθουν τις ονομασίες θαλάσσιων ζώων που ίσως και για πρώτη φορά είδαν, καθώς και να κατανοήσουν την έννοια των σπονδυλόζωων και ασπόνδυλων ζώων και να μπορούν να τα διακρίνουν.
Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε ομάδες των δύο ατόμων, τους μοιράστηκαν ζώα της θάλασσας σε πλαστική μορφή και τα παιδιά καλούνταν να τα αναγνωρίσουν με κριτήριο τα χαρακτηριστικά τους.
Έπειτα μέσω αινιγμάτων κατανόησαν τον μηχανισμό επίθεσης και άμυνας των οργανισμών και συγχρόνως έμαθαν για τα απειλούμενα ζώα των ελληνικών θαλασσών και τις αιτίες εξαφάνισής τους.
Τέλος οι μαθητές παρατηρώντας τα εκθέματα γύρω τους ζωγράφισαν ένα από τα ζώα της θάλασσας που τους έκανε περισσότερο εντύπωση.
Τα παιδιά συμμετείχαν με πολλή όρεξη στο πρόγραμμα και έδειξαν να το απολαμβάνουν.








Ομάδα 3η – Τάξη Δ΄ - Πρόγραμμα: «Σπονδυλόζωα»

Στην αρχή του προγράμματος έγινε διάκριση Σπονδυλόζωων και ασπόνδυλων ζώων βασισμένη στην σπονδυλική στήλη του Δεινόσαυρου που υπήρχε στην είσοδο του μουσείου. Στη συνέχεια έμαθαν για τα ερπετά και τα χαρακτηριστικά τους παρατηρώντας τον Τρικεράτοπα δεινόσαυρο (Έφτιαξαν την ταυτότητά του και τον ζωγράφισαν). Κατόπιν πέρασαν στα θηλαστικά και έμαθαν για τα χαρακτηριστικά τους και τα είδη βιοτόπων τους. Τέλος γνώρισαν τα πουλιά της Ελλάδας – τους βιότοπους και τις φωλιές τους, τις μορφές τους σε συσχετισμό με τις ανάγκες και τις συνήθειές τους.
Για όλα τα είδη έγινε ειδική αναφορά στα απειλούμενα είδη και τα είδη υπό εξαφάνιση, τους λόγους για τους οποίους κινδυνεύουν και τους τρόπους προστασίας τους.
Το πρόγραμμα εντυπωσίασε τους μαθητές. Περισσότερο ενδιαφέρον έδειξαν στα σπονδυλωτά και τα ερπετά.












ΜΟΥΣΕΙΟ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣΛεβίδου 13, 145 62 ΚηφισιάΤηλεφωνικό Κέντρο: 210 8015870 Fax : 210 8080674

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ: Οι υπεύθυνοι πρέπει να κλείνουν ημερομηνία και ώρα για την επίσκεψή τους.Για κρατήσεις επικοινωνήστε στο τηλεφωνικό κέντρο (εσωτερικό: 550).



ΤΡΟΠΟΙ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ

ΗΣΑΠ Γραμμή 1 (Πειραιάς - Κηφισιά)/ Στάση: ΚΗΦΙΣΙΑ (Τερματικός σταθμός) ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
Σταθμός ΗΣΑΠ Κηφισιά:
Β9, 721 (στάση)
522, 523, 524, 525, 530, 543, 560, 561 (αφετηρία)
Πλατεία Πλατάνου:
Α7, Β7, 503, 507, 508, 509, 535, 536, 722 (στάση)
Ε7, 550, Χ92 προς αεροδρόμιο Αθηνών Ελ. Βενιζέλος (αφετηρία)